Bij onze deelnemende overheidsorganisaties komen met de versoepeling van de coronamaatregelen weer meer medewerkers op kantoor. We zien dus het gebruik van govroam weer toenemen. Een prima ontwikkeling! Minder blij zijn we om te horen dat terugkerende medewerkers er niet altijd in slagen om opnieuw verbinding met govroam te maken. Hoe kan dat, govroam werkte toch altijd prima?
Wachtwoord wijzigen
Vaak is een verlopen wachtwoord de oorzaak. De meeste overheidsorganisaties verplichten medewerkers om het wachtwoord van hun account met regelmaat te veranderen. De wijziging wordt echter niet automatisch op alle services doorgevoerd. Een gebruiker dient zelf een aantal handelingen te verrichten om weer met govroam te kunnen verbinden, dat wordt soms over het hoofd gezien. Met als resultaat dat verbinding niet lukt en het account zelfs tijdelijk geblokkeerd kan worden.
Voorkom blokkeren account
Om dit soort problemen te voorkomen én om aansluiten op govroam makkelijk te maken hebben wij getgovroam ontwikkeld. getgovroam stelt het mobiele apparaat automatisch in voor gebruik van govroam en vraagt geen complexe handelingen. Het wordt ingezet bij het instellen van govroam bij het eerste gebruik of wanneer een wachtwoord verlopen is. Goed nieuws: getgovroam is kosteloos beschikbaar voor alle govroam deelnemers.
De voordelen van getgovroam
Gebruiksgemak: getgovroam neemt alle technische handelingen van de gebruiker over bij het (opnieuw) verbinden met govroam, bijvoorbeeld in het geval van een verlopen wachtwoord.
Zelfredzaamheid: gebruikers kunnen hun mobiele devices zonder hulp instellen. getgovroam ontzorgt uw Servicedesk
Veiligheid: de organisatie weet zeker dat alle mobiele devices op de juiste manier geconfigureerd zijn voor het gebruik van govroam
Wilt u meer weten over getgovroam, bekijk hier de opname van het getgovroam webinar. Meteen mee aan de slag? Laat het ons weten via e-mail of het govroam klantportaal.